Ideał nauczyciela według Jana Chrzciciela de La Salle
|
Justyna Sprutta
| s. 17-25
|
|
|
Współczesna wartość idei spotkań z Januszem Korczakiem
|
Eugenia Iwona Laska
| s. 27-34
|
|
|
Pädagogische konzepte des 20. Jahrhunderts im licht der pädagogik von Maria Montessori und Celestin Freinet
|
Kai Hermann
| s. 35-42
|
|
|
Czy teoria chaosu będzie wykorzystana w pedagogice?
|
Anatol Bodanko
| s. 43-54
|
|
|
Проблеми розвитку людського капіталу у педагогіці і психології
|
| s. 55-64
|
|
|
Wolność ucznia jako osoby w kontekście wartości moralnych
|
Joanna Jędryka
| s. 65-82
|
|
|
Znaczenie przyjaźni w rozwoju psychospołecznym dzieci i młodzieży
|
Halina Wasilewska
| s. 83-101
|
|
|
Zjawisko wagarowania występujące wśród uczniów
|
Helena Marzec
| s. 103-120
|
|
|
Strategie interwencji kryzysowej w kontekście założeń Unii Europejskiej
i polskich regulacji prawnych
|
Maria Januszewska-Warych
| s. 121-133
|
|
|
Ideał wychowawczy – wsparcie czy zagrożenie dla aksjologii rodziny
|
Ryszard Skrzypniak
| s. 137-151
|
|
|
Poglądy Janusza Korczaka – mistrza i wychowawcy – na temat stosowania kar w odbiorze współczesnych nauczycieli
|
Piotr Kowolik
| s. 153-171
|
|
|
Kultura muzyczna dzieci i młodzieży w kontekście założeń edukacyjnych szkoły i wyników badań nad motywami uczenia się muzyki
|
Jadwiga Uchyła-Zroski
| s. 173-190
|
|
|
Wybór zawodu a zainteresowania i uzdolnienia ucznia : na przykładzie szkół policealnych
|
Paweł Broda
| s. 191-200
|
|
|
Cyberprzemoc wśród małoletnich internautów: świadomość, występowanie i zapobieganie
|
Mateusz Grajek
Kamila Mazgaj-Krzak
Małgorzata Olejniczak-Nowakowska
Karolina Sobczyk
| s. 201-211
|
|
|
Program „Cyfrowa Szkoła”
|
Jan Łysek
| s. 213-225
|
|
|
Media w edukacji – pedagogiczne aspekty ich wykorzystania
|
Bogdan Urbanek
| s. 229-248
|
|
|
Bajkoterapia jako metoda pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym
|
Kamila Jakubczyk
| s. 249-258
|
|
|
Jak uaktywnić studentów?
|
Bartłomiej Machnik
| s. 259-263
|
|
|
"Funkcje eseju pedagogicznego w dydaktyce akademickiej na tle procesów inkluzji społecznej", Małgorzata Kaliszewska, Kielce 2011 : [recenzja]
|
Krystyna Duraj-Nowakowa
Małgorzata Kaliszewska (aut. dzieła rec.)
| s. 267-274
|
|
|
"Pokoleniowe przemiany wsi podkarpackiej. Wybrane dziedziny tradycji, kultury i edukacji regionu krośnieńskiego", Kazimierz Szmyd, Rzeszów 2012 : [recenzja]
|
Eugenia Iwona Laska
Kazimierz Szmyd (aut. dzieła rec.)
| s. 275-279
|
|
|
"Świat wartości dzieci kończących edukację przedszkolną", Krystyna Żuchelkowska, Bydgoszcz 2012 : [recenzja]
|
Piotr Kowolik
Krystyna Żuchelkowska (aut. dzieła rec.)
| s. 281-283
|
|
|
"Szkolny słownik tematyczny języka polskiego nie tylko dla uczniów", Małgorzata Iwanowicz, Edward Polański, Łódź 2011 : [recenzja]
|
Piotr Kowolik
Małgorzata Iwanowicz (aut. dzieła rec.)
Edward Polański (aut. dzieła rec.)
| s. 285-287
|
|
|
"Szkice systemowych ujęć pedagogiki", Małgorzata Kaliszewska, Barbara Klasińska, Kielce 2010 : [recenzja]
|
Wanda Wójcik
Małgorzata Kaliszewska (aut. dzieła rec.)
Barbara Klasińska (aut. dzieła rec.)
| s. 289-294
|
|
|
"Wiedza – Ideologia – Władza. O społecznej funkcji uniwersytetu w społeczeństwie rynkowym", Piotr Żuk, Warszawa 2012 : [recenzja]
|
Maria Januszewska-Warych
Piotr Żuk (aut. dzieła rec.)
| s. 295-300
|
|
|
Sprawozdanie z konferencji na temat: Wykorzystanie eLearning’u dla potrzeb społecznych
|
Agnieszka Heba
Eugenia Smyrnova-Trybulska
| s. 301-306
|
|
|
Sprawozdanie z I Międzynarodowej Konferencji poświęconej tematowi: "Pedagogika dziecka. Perspektywy teoretyczne a praktyka"
|
Maria Jamruszka-Grzeluszka
| s. 307-311
|
|
|
Laudacja na cześć Kazimierza Ptaka – Laureata nagrody Górnośląskiej WSP – Sapere Aude 2011
|
Bronisław Urban
| s. 315-319
|
|
|
Marii Szyszkowskiej filozofia podnosząca : szkic
|
Ryszard Radwiłowicz
| s. 321-328
|
|
|
Zasady recenzowania publikacji w półroczniku "Nauczyciel i szkoła".
|
| s. 331-333
|
|
|
Wskazówki dla Autorów artykułów proponowanych do publikacji.
|
| s. 334-335
|
|
|
Oświadczenie autora (współautora).
|
| s. 336
|
|
|