Sprawozdanie z konferencji "Kino w sieci. Jak pisać o filmie?" (SWPS, 29-30 maja 2014)
|
Barbara Giza
| s. 4-8
|
|
|
Kino jako propozycja dialogu : rys historyczny
|
Alicja Helman
| s. 9-26
|
|
|
Kino w międzywojennym Płocku
|
Michał Sokolnicki
| s. 16-21
|
|
|
Kino atrakcji : Historia, krytyka, mapa i kartoteka
|
Michał Pabiś-Orzeszyna
| s. 178, 18-44
|
|
|
Spokojnie, to tylko amalgamat - "Gazeta Wyborcza", kino i teoria amalgamatów
|
Monika Cichmińska
| s. 21-32
|
|
|
Cykl życia filmu kinowego w Polsce : estymacja krzywej i implikacje marketingowe
|
Natalia Gmerek
Rafał Zbyrowski
| s. 25-33
|
|
|
Postmodernistyczne kino fantastycznonaukowe a ekologia
|
Pat Brereton
Julia Gierczak (tłum.)
Michał Szczubiałka (tłum.)
| s. 30-55
|
|
|
"Hastu Problem, oder was?" : zum Verhältnis von Sprache und Gewalt in den Kino- und Filmproduktionen "Knallhart" (2006) und "Wut" (2005)
|
Anna Daszkiewicz
| s. 33-51
|
|
|
Kino Wolność (1990-2009)
|
Tadeusz Lubelski
| s. 35-62
|
|
|
Klasyczny film noir, kino modernistyczne, modernité – czyli tam i z powrotem
|
Kamila Żyto
| s. 38-54
|
|
|
[17 września br. otwarte zostało nowe kino 'Diana' w Płocku...].
|
| s. 40
|
|
|
Krystaliczne kino Gilles Deleuze'a : system otwarty
|
Małgorzata Jakubowska
| s. 54-69
|
|
|
Wizerunki mężczyzn w kinowych adaptacjach prozy Hallgrímura Helgasona
|
Sebastian Jakub Konefał
| s. 57-75
|
|
|
Polskie kino po reformie (2005-2010)
|
Tadeusz Miczka
| s. 65-85
|
|
|
Ale kino!
|
Stanisław Mikke
| s. 69-71
|
|
|
Oswajanie przestrzeni "pomiędzy" : kino diasporyczne w kontekście kinematografii kanadyjskiej
|
Justyna Kucharska
| s. 69-80
|
|
|
Nowe zagrożenia, stare lęki? Hollywoodzkie "kino konspiracyjne" i jego konteksty
|
Artur Piskorz
| s. 73-84
|
|
|
Kino i kultura popularna w Piotrkowie przed pierwszą wojną światową
|
Marta Piestrzeniewicz
| s. 80-101
|
|
|
Książka, kino, teatr - rozrywki intelektualne młodzieży żeńskiej w międzywojennej Polsce
|
Robert Kotowski
| s. 82-94
|
|
|
Kino w ruinach : Promocja filmów w Berlinie 1945 – 1949
|
Magdalena Saryusz-Wolska
| s. 180, 86-101
|
|
|
"Ciągle żywy" : wpływ Kieślowskiego na kino polskie w czasach postkomunistycznych
|
Marek Haltof
| s. 89-104
|
|
|
Czciciele torrentów : rozważania o współczesnym modelu kinofilii
|
Grzegorz Zyzik
| s. 92-97
|
|
|
Na film czy do kina? : o sposobach redagowania pokazów kinowych okresu niemego
|
Urszula Biel
| s. 102-119
|
|
|
Kino jako machina wyobraźni – teoria kina Gillesa Deleuze'a w kontekście teorii wyobraźni Immanuela Kanta
|
Katarzyna Wejman
| s. 136-149
|
|
|
Kino autotematyczne : (na przykładzie filmu Andrzeja Wajdy "Wszystko na sprzedaż")
|
Tadeusz Szczepański
| s. 141-156
|
|
|
Czarna perła : kino popularne między kolonializmem a nowoczesnością
|
Olivia Mimi Bosomtwe
| s. 146-158
|
|
|
Mariusz Grzegorzek - kino po... swojemu
|
Andrzej Pitrus
| s. 149-162
|
|
|
"Kino autotematyczne (na przykładzie filmu Andrzeja Wajdy >>Wszystko na sprzedaż<<), Tadeusz Szczepański, "Teksty" nr 4 (1972) : [recenzja]
|
M. P.
Tadeusz Szczepański (aut. dzieła rec.)
| s. 155
|
|
|
Od tele-piekła do tele-utopii : kinowe opowieści o przyjemnościach i niebezpieczeństwach płynących z posiadania telewizora
|
Sebastian Jakub Konefał
| s. 164-182
|
|
|
Kino bezpośrednie a amerykańska awangarda filmowa lat sześćdziesiątych
|
Mirosław Przylipiak
| s. 165-181
|
|
|
Echa filmów Johna Cassavetesa : Odpowiedź na kino amerykańskiego reżysera w Blue Valentine Dereka Cianfrance’a i Żonach Anji Breien
|
Paula Szmidt
| s. 165, 54-69
|
|
|
Amatorskie kino Franciszka Dzidy w Chybiu jako wartość kulturowa lokalnej społeczności
|
Grzegorz Błahut
| s. 171-181
|
|
|
Opowiadanie, świat i kino
|
Albert Laffay
Stefan Kowalski (tłum.)
| s. 175-209
|
|
|
Prasa, książki, kino, teatr i cenzura w Wadowicach na przełomie lat 50. i 60. ubiegłego wieku – wspomnienia ucznia
|
Tomasz Maczuga
| s. 175-181
|
|
|
Kino powojenne i pułapki naszej świadomości
|
Tadeusz Sobolewski
| s. 178-187
|
|
|
Uwięzieni w środku Europy : dystopijne kino Béli Tarra
|
Magda Bartczak
| s. 180-192
|
|
|
Kino i jego reprezentacje w brytyjskim sitcomie : (od "Spaced" do "Extras")
|
Julia Gierczak
| s. 183-195
|
|
|
Małe i duże kino : europejskie wizje
|
Janina Falkowska
| s. 197-202
|
|
|
Powieść i kino : przypadek Robbe-Grilleta
|
Bruce Morrissette
Wiktoria Krzemień (tłum.)
| s. 211-229
|
|
|
"Od kinoteatru Wysogląda do kina "Centrum"" – 100 lat kina w Wadowicach
|
Jagoda Bogdanowska
Sylwester Rabenda
Tamara Wiecheć
Marcin Witkowski
| s. 213-217
|
|
|
"Co to jest kino? Panorama myśli filmowej", Alicja Helman, Warszawa 1978 : [recenzja]
|
Włodzimierz Bolecki
Alicja Helman (aut. dzieła rec.)
| s. 245
|
|
|
Zur Überwindung der Sprachlosigkeit bei den ersten türkischen „Gastarbeitern“ und ihren Abkömmlingen anhand des Kinohits "Almanya – Willkommen in Deutschland"
|
Anna Daszkiewicz
| s. 252-265
|
|
|
Między sztuką a polityką : kino chińskie, kino hongkońskie
|
Aleksandra A. Wycisk
| s. 281-296
|
|
|
Kino rzeczywistości ludzkiego wnętrza
|
Janusz Plisiecki
| s. 295-300
|
|
|
"Pamflet na kino codzienne", Rafał Marszałek, Kraków 1974 : [recenzja]
|
Marek Gumkowski
Rafał Marszałek (aut. dzieła rec.)
| s. 325
|
|
|
"Polskie kino lat 1918-1939. Zagadnienia wybrane", "Zeszyty Naukowe UJ". DLI. Prace Historycznoliterackie z.40, Kraków 1980 : [recenzja]
|
Katarzyna Głowacka
| s. 353
|
|
|
Obraz, czas, ruch : kino według Gilles'a Deleuze'a
|
Marta Ples
Giles Deluze (aut. dzieła rec.)
Janusz Margański (aut. dzieła rec.)
| s. 373-376
|
|
|
Kino nakręcone filozofią : relacja z 6. Filozofii Filmowo : Olsztyn, 23-25 września 2015
|
Łukasz Kamiński
| s. 409-413
|
|
|
Kino "beur" jako wyraz przemian społeczno-kulturalnych we Francji
|
Agata Pospieszyńska
| s. 571-576
|
|
|
Kino i filozofia : 5. Filozofia filmowo (Olsztyn, 24-25 września 2014)
|
Łukasz Kamiński
| s. 577-580
|
|
|