Tytuł | Przedsiębiorczość - Edukacja |
---|---|
ISSN | 2083-3296 |
Wydawca |
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie |
Inne tytuły | |
Udostępnij |
Tytuł artykułu | Autorzy | Strony | Czynności |
---|
Wprowadzenie | Tomasz Rachwał Zbigniew Zioło | s. 5-6 |
Zacytuj
|
| |||
Introduction | Tomasz Rachwał Zbigniew Zioło | s. 7-8 |
Zacytuj
|
| |||
Światowe uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości | Zbigniew Zioło | s. 9-15 |
Zacytuj
|
| |||
Globalizacja i jej wpływ na rozwój współczesnej cywilizacji | Piotr Maśloch | s. 17-26 |
Zacytuj
|
| |||
Zarządzanie przedsiębiorcze w dobie globalizacji – perspektywa kulturowa | Jacek Strojny | s. 27-32 |
Zacytuj
|
| |||
Rozwój korporacji transnarodowych w gospodarce światowej | Stanisław Sala | s. 33-44 |
Zacytuj
|
| |||
Funkcjonowanie systemu oświaty w okresie cywilizacji informacyjnej | Wojciech Błażejewski | s. 45-60 |
Zacytuj
|
| |||
Perspektywy rozwoju przedsiębiorczości w kontekście funduszy strukturalnych Unii Europejskiej | Norbert Tomkiewicz | s. 63-76 |
Zacytuj
|
| |||
SOLVIT – skuteczna pomoc dla przedsiębiorcy w Unii Europejskiej | Katarzyna Pocheć | s. 77-82 |
Zacytuj
|
| |||
Stosunki majątkowe między małżonkami a prowadzenie działalności gospodarczej przez małżonków – zagadnienia wybrane | Piotr Kasprzyk | s. 83-94 |
Zacytuj
|
| |||
Prokura : istotna instytucja dla przedsiębiorcy rejestrowego | Wojciech Pocheć | s. 95-100 |
Zacytuj
|
| |||
Rola przedsiębiorczości w aktywizacji ośrodków ponadlokalnych na przykładzie Jarosławia | Roman Fedan | s. 103-108 |
Zacytuj
|
| |||
Szczególna rola polskiej przedsiębiorczości w okresie przeobrażeń cywilizacyjnych współczesnego świata | Jan Szczepankiewicz | s. 109-114 |
Zacytuj
|
| |||
Kryteria i miary przedsiębiorczości w małej firmie | Jerzy Janczewski | s. 115-120 |
Zacytuj
|
| |||
Rozważania nad zagadnieniem przedsiębiorczości w kontekście otwartości człowieka na świat | Longina Strumska-Cylwik | s. 123-136 |
Zacytuj
|
| |||
Kształtowanie postaw uczniów na lekcjach podstaw przedsiębiorczości | Tomasz Rachwał | s. 137-144 |
Zacytuj
|
| |||
Kształtowanie postaw przedsiębiorczych uczniów | Jadwiga Gabała | s. 145-152 |
Zacytuj
|
| |||
Doskonalenie relacji międzyludzkich wyzwaniem społeczeństwa XXI wieku | Beata Ciupińska | s. 153-158 |
Zacytuj
|
| |||
Kształcenie nauczycieli do nauczania przedsiębiorczości na specjalności „geografia z przedsiębiorczością i gospodarką przestrzenną” w Akademii Pedagogicznej w Krakowie | Zbigniew Zioło | s. 161-166 |
Zacytuj
|
| |||
Rola praktyk z przedsiębiorczości w kształceniu studentów geografii na specjalności „przedsiębiorczość z gospodarką przestrzenną” | Monika Borowiec | s. 167-174 |
Zacytuj
|
| |||
Nauczanie podstaw przedsiębiorczości w liceach ogólnokształcących i liceach profilowanych | Barbara Makieła Zbigniew Makieła | s. 177-188 |
Zacytuj
|
| |||
Uwagi dotyczące realizacji przedmiotu podstawy przedsiębiorczości | Marta Juchnowicz | s. 189-194 |
Zacytuj
|
| |||
Przedmiot podstawy przedsiębiorczości w opinii uczniów i rodziców na przykładzie wybranych krakowskich szkół | Edyta Osuch Wiktor Osuch | s. 195-202 |
Zacytuj
|
| |||
Ranga przedmiotu podstawy przedsiębiorczości w edukacji szkolnej | Zygmunt Kawecki | s. 203-206 |
Zacytuj
|
| |||
O niektórych kryteriach doboru treści nauczania do podstawy programowej i programu nauczania z podstaw przedsiębiorczości | Mariola Tracz | s. 207-212 |
Zacytuj
|
| |||
Miejsce i rola edukacji europejskiej w nauczaniu podstaw przedsiębiorczości w kontekście współczesnych wyzwań cywilizacyjnych | Danuta Piróg | s. 213-220 |
Zacytuj
|
| |||
Rola kształcenia umiejętności obsługi klienta na lekcjach podstaw przedsiębiorczości | Maria M. Rachwał Tomasz Rachwał | s. 221-226 |
Zacytuj
|
| |||
Problematyka rynku pracy w edukacji przedsiębiorczości | Barbara Baran | s. 227-238 |
Zacytuj
|
| |||
Rodzaje i struktura bezrobocia w Polsce | Urszula Batorska | s. 239-250 |
Zacytuj
|
| |||
Metodyka nauczania podstaw przedsiębiorczości i podstaw ekonomii | Ewa łazowska | s. 251-254 |
Zacytuj
|
| |||
Przedsiębiorczość jako przedmiot matury 2008 | Marek Bartoń | s. 255-258 |
Zacytuj
|
| |||
Technologia informacyjna a przedsiębiorczość w szkole ponadgimnazjalnej | Piotr Uczkiewicz | s. 259-264 |
Zacytuj
|
| |||
Czy jest miejsce dla doradcy zawodowego i SZOKu w ponadgimnazjalnych szkołach ogólnokształcących? | Jerzy Desperak | s. 267-270 |
Zacytuj
|
| |||
Propozycja zajęć warsztatowych dla nauczycieli przy opracowaniu wizji szkoły z wykorzystaniem opinii uczniów | Lucyna Wolanowska-Kubiak | s. 271-276 |
Zacytuj
|
| |||
Przedsiębiorczy uczeń na rynku pracy | Danuta Jamroz Elżbieta Mitura | s. 277-286 |
Zacytuj
|
| |||
Opracowanie i wdrożenie programu pracy z uczniem zdolnym na lekcjach z podstaw przedsiębiorczości i zajęciach dodatkowych dotyczących poradnictwa zawodowego | Maria Różańska | s. 287-292 |
Zacytuj
|
| |||
Refleksje na temat udziału i koordynacji akcji „Dzień Przedsiębiorczości” | Elżbieta Ziemianin-Profic | s. 293-296 |
Zacytuj
|
| |||
Scenariusz lekcji „Ochrona konsumenta” | Maria Szczepańska | s. 297-298 |
Zacytuj
|
| |||
Możliwość wykorzystania komputera na zajęciach podstaw przedsiębiorczości na przykładzie lekcji nt. podatków pośrednich : scenariusz lekcji | Małgorzata Kulikowska | s. 299-303 |
Zacytuj
|
|