Wstęp
|
Agnieszka Stopińska-Pająk
| s. 7-8
|
|
|
"Szkoła starości" - być, aby się uczyć
|
Agnieszka Stopińska-Pająk
| s. 11-23
|
|
|
Odwaga starości
|
Krzysztof Maliszewski
| s. 25-32
|
|
|
Metafory starości - interpretacja tematu starości w dziełach malarstwa
|
Urszula Tabor
| s. 33-47
|
|
|
Edukacja jako sposób przygotowania do starości
|
Małgorzata Dzięgielewska
| s. 49-62
|
|
|
Edukacja i samorealizacja w procesie przygotowania do starości i wizji starości osób w wieku średnim - sprawozdanie z badań
|
Dominika Skowrońska
| s. 63-75
|
|
|
Seniorzy w przestrzeni kulturalno-edukacyjnej społeczeństwa wiedzy
|
Zofia Szarota
| s. 77-96
|
|
|
Uniwersytet Trzeciego Wieku, 30 lat działania. Przemiany, dylematy i oczekiwania w epoce ponowoczesnej
|
Olga Czerniawska
| s. 97-113
|
|
|
Uniwersytety trzeciego wieku jako jedna z form kształcenia osób starszych
|
Helena Hrapkiewicz
| s. 115-126
|
|
|
Udział ludzi starszych w edukacji nieformalnej
|
Renata Konieczna-Woźniak
| s. 127-141
|
|
|
Jesień życia kobiety - aspekty edukacyjne
|
Monika Sulik
| s. 143-154
|
|
|
Społeczno-edukacyjne problemy czasu wolnego seniorek na tle własnego życia na Górnym Śląsku i współczesnych zmian cywilizacyjnych
|
Grażyna Kempa
| s. 155-171
|
|
|
Edukacja przeciw marginalizacji seniorów
|
Maria Kuchcińska
| s. 173-186
|
|
|
Narodowa strategia spójności a profilaktyka wykluczenia społecznego ludzi starych
|
Elżbieta Trafiałek
| s. 187-202
|
|
|
Edukacja w starości jako działanie poprawiające jakość życia seniorów
|
Jerzy Halicki
| s. 203-212
|
|
|
Edukacja (seniorów?) w procesie rewalidacji społecznej starzejącego się społeczeństwa
|
Agnieszka Majewska-Kafarowska
| s. 213-224
|
|
|
Geragogika jako subdyscyplina pedagogiczna - założenia i formy realizacji
|
Anna Leszczyńska-Rejchert
| s. 225-233
|
|
|
Społeczny wymiar kształcenia gerontologicznego - aspekt teoretyczno-praktyczny
|
Agata Chabior
| s. 235-246
|
|
|
Pozagenetyczne czynniki kształtujące proces korzystnego starzenia - spojrzenie geriatry
|
Tomasz Misztalski
Anna Witiuk-Misztalska
| s. 247-261
|
|
|
"Przeżycie - przebudzenie - przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w prozie Hermanna Hessego (tropy i kategorie pedagogiczne)", Monika Jaworska, Lech Witkowski, Bydgoszcz-Kraków-Szczecin, 2007 : [recenzja]
|
Krzysztof Maliszewski
Monika Jaworska (aut. dzieła rec.)
Lech Witkowski (aut. dzieła rec.)
| s. 265-267
|
|
|
"Ryszard Wroczyński. Żyć w ludziach i dziełach", Red. Ewa Kozdrowicz, Tadeusz Pilch, Warszawa, 2007 : [recenzja]
|
Mariusz Cichosz
Ewa Kozdrowicz (aut. dzieła rec.)
Tadeusz Pilch (aut. dzieła rec.)
| s. 269-273
|
|
|
"Z tęsknoty za mistrzem", Red. Jacek Kurek, Krzysztof Maliszewski, Chorzów, 2007 : [recenzja]
|
Łukasz Michalski
Jacek Kurek (aut. dzieła rec.)
Krzysztof Maliszewski (aut. dzieła rec.)
| s. 275-277
|
|
|
"W trosce o człowieczeństwo. Klasyczna obrona reformy kształcenia ogólnego", Martha C. Nussbaum, Wrocław, 2008 : [recenzja]
|
Beata Pituła
Martha C (aut. dzieła rec.)
| s. 279-281
|
|
|
Pożegnanie Profesor Teresy Borowskiej
|
Bogusław Śliwerski
| s. 285-289
|
|
|