Jubileusz czterdziestolecia Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego (1976–2016) : rodowód – instytucjonalizacja – rozwój – zamierzenia
|
Stanisław Juszczyk
| s. 9-54
|
|
|
Wstęp
|
Alicja Żywczok
| s. 57-67
|
|
|
Moralne i edukacyjne konsekwencje intelektualizmu etycznego
|
Alicja Żywczok
| s. 69-87
|
|
|
Etyka i kształcenie : o integralności doświadczenia pedagogicznego
|
Rafał Godoń
| s. 89-99
|
|
|
Etyczne dylematy związane ze zmianą dotyczącą postrzegania ról płciowych podejmowanych przez kobiety i mężczyzn w rodzinie
|
Beata Ecler-Nocoń
| s. 101-116
|
|
|
Edukacyjne przygotowanie do etycznego działania na rzecz zrównoważonego rozwoju
|
Ewa Szadzińska
| s. 117-131
|
|
|
Etyka pedagogiczna podstawą edukacji włączającej : studium przypadku
|
Edyta Widawska
| s. 133-152
|
|
|
Preferencje aksjologiczne studentów pedagogiki
|
Małgorzata Kitlińska-Król
| s. 153-174
|
|
|
Ściąganie w szkole – pomiędzy etyką a społeczną normą
|
Joanna Góźdź
| s. 175-191
|
|
|
Kategoria duchowości w pedagogice kontemplatywnej
|
Marta Znaniecka
| s. 195-211
|
|
|
W poszukiwaniu wiedzy przy stole, na stole, a może pod stołem : konteksty andragogiczne
|
Monika Sulik
| s. 213-225
|
|
|
Percepcja wsparcia społecznego pacjentów z zaburzeniami odżywiania w perspektywie pacjentów, ich rodziców i przyjaciół
|
Krystyna Buszman
Hanna Przybyła-Basista
| s. 227-249
|
|
|
Skłonność do moralnego dystansowania się studentów a ich intencje nieuczciwego zachowania się i reakcji na nieuczciwość akademicką innych
|
Lidia Baran
Agata Chudzicka-Czupała
| s. 251-272
|
|
|
Specifika institucionálního zacházení s mladými dospělými v podmínkách výkonu trestu odnětí svobody
|
Petr Juříček
| s. 273-300
|
|
|
Sens życia jako wyznacznik zdrowia oraz kategoria badawcza w obszarze nauk społecznych
|
Jolanta Spętana
| s. 301-317
|
|
|
Sources of Knowledge about Parenting and Causes of Lack Thereof at the Birth of a First Child from Parents’ Perspective
|
Małgorzata Bereźnicka
| s. 319-337
|
|
|
„Postrzeganie siebie i własnego zachowania w kontekście”, zaburzeń adaptacyjnych młodzieży”, Barbara Ostafińska-Molik, Kraków 2014 : [recenzja]
|
Barbara Adamczyk
Barbara Ostafińska-Molik (aut. dzieła rec.)
| s. 341-344
|
|
|
„Jedzenie jako sytuacja edukacyjna i społeczna”, red. naukowa Barbara Juraś-Krawczyk, Elżbieta Woźnicka, Łódź 2015 : [recenzja]
|
Monika Sulik
Barbara Juraś-Krawczyk (aut. dzieła rec.)
Elżbieta Woźnicka (aut. dzieła rec.)
| s. 345-347
|
|
|
Gregory Bateson w Polsce. Sprawozdanie z I Sympozjum Batesonowskiego pt. „Niewidzialne środowisko: ekologia jako dyskurs w humanistyce” (Dąbrowa Górnicza, 13–15 maja 2016 r.)
|
Sławomir Pasikowski
| s. 349-355
|
|
|
Wspomnienie Stephen Walker (1944–2015)
|
Andrzej Radziewicz-Winnicki
| s. 359-365
|
|
|
Smutek i żal Pożegnanie z moim Przyjacielem
|
Andrzej Radziewicz-Winnicki
| s. 367-369
|
|
|