Od redakcji
|
| s. 11-12
|
|
|
Wstęp
|
Ewa Szadzińska
| s. 15-16
|
|
|
Natura czy kultura?
|
Barbara Kotowa
| s. 17-28
|
|
|
Projekcje natury i kultury w mitycznym pojmowaniu świata : w kierunku edukacji inspirowanej wybranymi aspektami filozofii kultury i naturalizmu
|
Alicja Żywczok
| s. 29-45
|
|
|
Biologiczne i kulturowe aspekty poznawania w procesie kształcenia
|
Ewa Szadzińska
| s. 47-59
|
|
|
Mężczyzna i kobieta w opozycji – różność w naturze, polaryzacja w kulturze : rozważania na przykładzie tekstów kultury
|
Beata Ecler-Nocoń
| s. 61-79
|
|
|
Relacja natura – kultura w socjologicznych treściach kształcenia : na przykładzie studiów pedagogicznych
|
Andrzej Kasperek
| s. 81-96
|
|
|
Samokształtowanie człowieka jako wartość poznawcza pedagogiki ogólnej
|
Bartłomiej Gołek
| s. 97-111
|
|
|
Transgresyjny wymiar edukacji integracyjnej w przestrzeni „natury” i „kultury"
|
Joanna Godawa
| s. 113-123
|
|
|
Wsparcie pedagogiczne dziecka w zmaganiu się z chorobą przewlekłą
|
Krystyna Moczia
| s. 125-139
|
|
|
Motyw natury w muzyce i jego recepcja
|
Irena Burczyk
| s. 141-152
|
|
|
W poszukiwaniu metod efektywnego uczenia się dzieci w wieku wczesnoszkolnym, czyli o mnemotechnikach słów kilka
|
Małgorzata Mnich
| s. 153-169
|
|
|
Kontrola i ocena w wychowaniu fizycznym – model oceny wspierającej
|
Magdalena Kübler
Urszula Supińska
| s. 171-190
|
|
|
Dobre wychowanie jako kategoria modelująca codzienne życie : kontekst indywidualny i społeczny
|
Teresa Wilk
| s. 193-215
|
|
|
(Nie)koniecznie realizm – uwagi krytyczno- afirmatywne do perspektywy realistycznej w pedagogice
|
Krzysztof Maliszewski
| s. 217-230
|
|
|
Dorośli przestępcy traktowani jak dzieci versus zmiana w traktowaniu osadzonych w instytucji penitencjarnej
|
Danuta Raś
| s. 231-249
|
|
|
Realizacja koncepcji Szkoły Promującej Zdrowie w Polsce : raport z badań przeprowadzonych w szkołach z krajowym certyfikatem Szkół Promujących Zdrowie
|
Katarzyna Borzucka-Sitkiewicz
| s. 251-268
|
|
|
Funkcja koordynatora ds. promocji zdrowia w opinii szkolnych koordynatorów należących do Krajowej Sieci Szkół Promujących Zdrowie
|
Katarzyna Kowalczewska-Grabowska
| s. 269-284
|
|
|
Marka Kamińskiego podróże w głąb siebie – tropy i inspiracje andragogiczne
|
Agnieszka Majewska-Kafarowska
| s. 285-298
|
|
|
Punktualność – cnota moralna czy balast perfekcjonizmu? : interdyscyplinarne ujęcie hermeneutyczne
|
Marianna Dąbrowska-Wnuk
Alicja Żywczok
| s. 299-317
|
|
|
Iskry (ze) światów możliwych. Marginesy „rozpakowanego, ciemnego dzieła” i jego literaturoznawcze przedłużenie (wokół koncepcji „ciemnych iskier” Krzysztofa Maliszewskiego
|
Monika Jaworska-Witkowska
| s. 319-339
|
|
|
Szaleństwo pomagania : na marginesie książki Anny Rurki, Guya Hardy’ego, Christiana Defays’a „Proszę, nie pomagaj mi! Paradoks pomocy narzuconej” (esej recenzencki)
|
Przemysław Gorzelak
Christian Defays (aut. dzieła rec.)
Guy Hardy (aut. dzieła rec.)
Anna Rurka (aut. dzieła rec.)
Urszula Bisek (tłum.)
Magdalena Macińska (tłum.)
| s. 343-355
|
|
|
„Ludzka starość. Wybrane zagadnienia gerontologii społecznej”, Artur Fabiś, Joanna K. Wawrzyniak, Agata Chabior, Kraków 2015 : [recenzja]
|
Agnieszka Majewska-Kafarowska
Agata Chabior (aut. dzieła rec.)
Artur Fabiś (aut. dzieła rec.)
Joanna K. Wawrzyniak (aut. dzieła rec.)
| s. 357-360
|
|
|