Czasopisma
humanistyczne
O projekcie
Lista
czasopism
Lista
autorów
Lista
wydawnictw
Wyszukiwanie
zaawansowane
Tytuł
Chowanna
ISSN
0137-706X
Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Inne tytuły
Udostępnij
Liczba artykułów w woluminie: 25
Chowanna
2014, Tom 2
Dostępne tomy
1993, Tom 1
1994, Tom 1
1994, Tom 2
1995, Tom 1
1995, Tom 2
1996, Tom 1-2
1997, Tom 1
1997, Tom 2
1998, Tom 1
1998, Tom 2
1999, Tom 1-2
2000, Tom 1
2000, Tom 2
2001, Tom 1
2001, Tom 2
2002, Tom 1
2002, Tom 2
2003, Tom 1
2003, Tom 2
2004, Tom 1
2004, Tom 2
2005, Tom 1
2005, Tom 2
2006, Tom 1
2006, Tom 2
2007, Tom 1
2007, Tom 2
2008, Tom 1
2008, Tom 2
2009, Tom Tom jubileuszowy
2009, Tom 1
2009, Tom 2
2010, Tom 1
2010, Tom 2
2011, Tom 1
2011, Tom 2
2012, Tom Tom specjalny
2012, Tom 1
2012, Tom 2
2013, Tom 1
2013, Tom 2
2014, Tom 1
2014, Tom 2
2015, Tom 1
2015, Tom 2
2016, Tom 1
2016, Tom 2
Tytuł artykułu
Autorzy
Strony
Czynności
Od Redakcji
s. 7
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
, Od Redakcji, Chowanna, 2014, 2, , s. 7
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433538, author = "", title = "Od Redakcji", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 7, }
Wspomnienie
Ewa Jarosz
s. 9-10
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Ewa Jarosz, Wspomnienie, Chowanna, 2014, 2, , s. 9-10
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433539, author = "Ewa Jarosz", title = "Wspomnienie", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 9-10, }
W stronę rozwoju ludzkich potencjalności - z perspektywy interdyscyplinarnej : wprowadzenie w problematykę
Beata Dyrda
s. 13-16
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Beata Dyrda, W stronę rozwoju ludzkich potencjalności - z perspektywy interdyscyplinarnej : wprowadzenie w problematykę, Chowanna, 2014, 2, , s. 13-16
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433542, author = "Beata Dyrda", title = "W stronę rozwoju ludzkich potencjalności - z perspektywy interdyscyplinarnej : wprowadzenie w problematykę", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 13-16, }
Od potencjalności do transgresji historycznych : kreatywność na różnych poziomach
Krzysztof J. Szmidt
s. 17-40
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Krzysztof J. Szmidt, Od potencjalności do transgresji historycznych : kreatywność na różnych poziomach, Chowanna, 2014, 2, , s. 17-40
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433543, author = "Krzysztof J. Szmidt", title = "Od potencjalności do transgresji historycznych : kreatywność na różnych poziomach", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 17-40, }
Uwarunkowania realizacji potencjału : od kreatywności do osiągnięć twórczych
Maciej Karwowski
Joanna Szen-Ziemiańska
s. 41-59
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Joanna Szen-Ziemiańska, Maciej Karwowski, Uwarunkowania realizacji potencjału : od kreatywności do osiągnięć twórczych, Chowanna, 2014, 2, , s. 41-59
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433544, author = "Joanna Szen-Ziemiańska, Maciej Karwowski", title = "Uwarunkowania realizacji potencjału : od kreatywności do osiągnięć twórczych", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 41-59, }
Ekspresja somaestetyczna w aktualizacji potencjalności kreacyjnej dziecka
Katarzyna Krasoń
s. 61-79
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Katarzyna Krasoń, Ekspresja somaestetyczna w aktualizacji potencjalności kreacyjnej dziecka, Chowanna, 2014, 2, , s. 61-79
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433545, author = "Katarzyna Krasoń", title = "Ekspresja somaestetyczna w aktualizacji potencjalności kreacyjnej dziecka", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 61-79, }
Wrażliwość, intensywność a potencjał rozwojowy osób wybitnie zdolnych
Wiesława Limont
s. 81-94
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Wiesława Limont, Wrażliwość, intensywność a potencjał rozwojowy osób wybitnie zdolnych, Chowanna, 2014, 2, , s. 81-94
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433546, author = "Wiesława Limont", title = "Wrażliwość, intensywność a potencjał rozwojowy osób wybitnie zdolnych", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 81-94, }
Psychologia mądrości : w trosce o integralny rozwój uczniów zdolnych
Tomasz Knopik
Andrzej Sękowski
s. 95-110
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Andrzej Sękowski, Tomasz Knopik, Psychologia mądrości : w trosce o integralny rozwój uczniów zdolnych, Chowanna, 2014, 2, , s. 95-110
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433549, author = "Andrzej Sękowski, Tomasz Knopik", title = "Psychologia mądrości : w trosce o integralny rozwój uczniów zdolnych", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 95-110, }
Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w szkołach w Bułgarii : kierunki zmian
Teresa Giza
s. 111-125
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Teresa Giza, Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w szkołach w Bułgarii : kierunki zmian, Chowanna, 2014, 2, , s. 111-125
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433550, author = "Teresa Giza", title = "Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w szkołach w Bułgarii : kierunki zmian", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 111-125, }
Postawy twórcze versus odtwórcze dzieci w młodszym wieku szkolnym i "ewolucja" tych postaw jako egzemplifikacja idei transgresji w edukacji szkolnej
Ewa Wysocka
s. 127-151
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Ewa Wysocka, Postawy twórcze versus odtwórcze dzieci w młodszym wieku szkolnym i "ewolucja" tych postaw jako egzemplifikacja idei transgresji w edukacji szkolnej, Chowanna, 2014, 2, , s. 127-151
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433551, author = "Ewa Wysocka", title = "Postawy twórcze versus odtwórcze dzieci w młodszym wieku szkolnym i "ewolucja" tych postaw jako egzemplifikacja idei transgresji w edukacji szkolnej", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 127-151, }
Tożsamość jako projekt refleksyjny a ambiwalencje jej statusu wobec matryc władzy dyscyplinującej
Ewa Bielska
s. 153-163
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Ewa Bielska, Tożsamość jako projekt refleksyjny a ambiwalencje jej statusu wobec matryc władzy dyscyplinującej, Chowanna, 2014, 2, , s. 153-163
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433552, author = "Ewa Bielska", title = "Tożsamość jako projekt refleksyjny a ambiwalencje jej statusu wobec matryc władzy dyscyplinującej", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 153-163, }
Makiawelizm, narcyzm, psychopatia : ciemna triada jako próba opisania osobowości eksploatatora
Irena Pilch
s. 165-181
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Irena Pilch, Makiawelizm, narcyzm, psychopatia : ciemna triada jako próba opisania osobowości eksploatatora, Chowanna, 2014, 2, , s. 165-181
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433553, author = "Irena Pilch", title = "Makiawelizm, narcyzm, psychopatia : ciemna triada jako próba opisania osobowości eksploatatora", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 165-181, }
Między uspołecznieniem a indywidualizacją : w stronę rozwijania potencjału emocjonalnego w edukacji
Irena Przybylska
s. 183-195
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Irena Przybylska, Między uspołecznieniem a indywidualizacją : w stronę rozwijania potencjału emocjonalnego w edukacji, Chowanna, 2014, 2, , s. 183-195
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433554, author = "Irena Przybylska", title = "Między uspołecznieniem a indywidualizacją : w stronę rozwijania potencjału emocjonalnego w edukacji", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 183-195, }
Poczucie własnej skuteczności w rozwijaniu zdolności i uzdolnień uczniów w narracjach nauczycieli twórczości
Monika Modrzejewska-Świgulska
s. 197-214
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Monika Modrzejewska-Świgulska, Poczucie własnej skuteczności w rozwijaniu zdolności i uzdolnień uczniów w narracjach nauczycieli twórczości, Chowanna, 2014, 2, , s. 197-214
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433558, author = "Monika Modrzejewska-Świgulska", title = "Poczucie własnej skuteczności w rozwijaniu zdolności i uzdolnień uczniów w narracjach nauczycieli twórczości", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 197-214, }
Nonkonformizm jako cecha osobowości Polaków trzech pokoleń
Ryszarda Ewa Bernacka
s. 215-234
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Ryszarda Ewa Bernacka, Nonkonformizm jako cecha osobowości Polaków trzech pokoleń, Chowanna, 2014, 2, , s. 215-234
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433560, author = "Ryszarda Ewa Bernacka", title = "Nonkonformizm jako cecha osobowości Polaków trzech pokoleń", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 215-234, }
Kto sięga po "katalizator" rozwoju? Otwartość na doświadczenie i kontrola wolicjonalna uczestników programu Erasmus
Dorota Turska
Anna Wankiewicz
s. 235-251
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Dorota Turska, Anna Wankiewicz, Kto sięga po "katalizator" rozwoju? Otwartość na doświadczenie i kontrola wolicjonalna uczestników programu Erasmus, Chowanna, 2014, 2, , s. 235-251
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433566, author = "Dorota Turska, Anna Wankiewicz", title = "Kto sięga po "katalizator" rozwoju? Otwartość na doświadczenie i kontrola wolicjonalna uczestników programu Erasmus", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 235-251, }
Krajowe Ramy Kwalifikacji z perspektywy rozwoju człowieka
Piotr Błajet
Beata Przyborowska
s. 253-266
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Piotr Błajet, Beata Przyborowska, Krajowe Ramy Kwalifikacji z perspektywy rozwoju człowieka, Chowanna, 2014, 2, , s. 253-266
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433567, author = "Piotr Błajet, Beata Przyborowska", title = "Krajowe Ramy Kwalifikacji z perspektywy rozwoju człowieka", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 253-266, }
Wyczerpanie się potencjału państwa narodowego na rzecz potencjału mniejszości etniczno-regionalnych : (przykład Górnego Śląska)
Adam Roter
s. 267-280
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Adam Roter, Wyczerpanie się potencjału państwa narodowego na rzecz potencjału mniejszości etniczno-regionalnych : (przykład Górnego Śląska), Chowanna, 2014, 2, , s. 267-280
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433568, author = "Adam Roter", title = "Wyczerpanie się potencjału państwa narodowego na rzecz potencjału mniejszości etniczno-regionalnych : (przykład Górnego Śląska)", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 267-280, }
Przemoc wobec dzieci w Polsce : "Dwie strony medalu" - oficjalny zakaz a społeczna rzeczywistość
Ewa Jarosz
s. 283-299
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Ewa Jarosz, Przemoc wobec dzieci w Polsce : "Dwie strony medalu" - oficjalny zakaz a społeczna rzeczywistość, Chowanna, 2014, 2, , s. 283-299
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433569, author = "Ewa Jarosz", title = "Przemoc wobec dzieci w Polsce : "Dwie strony medalu" - oficjalny zakaz a społeczna rzeczywistość", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 283-299, }
Wykształcenie matki jako czynnik różnicujący rodzicielskie strategie rozpoznawania i rozwijania zainteresowań i zdolności dzieci
Alicja Baum
Joanna Łukasiewicz-Wieleba
s. 301-319
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Alicja Baum, Wykształcenie matki jako czynnik różnicujący rodzicielskie strategie rozpoznawania i rozwijania zainteresowań i zdolności dzieci, Chowanna, 2014, 2, , s. 301-319
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433570, author = "Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Alicja Baum", title = "Wykształcenie matki jako czynnik różnicujący rodzicielskie strategie rozpoznawania i rozwijania zainteresowań i zdolności dzieci", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 301-319, }
Wokół zagadnienia refleksyjności w rozwoju człowieka dorosłego
Danuta Słaba
s. 321-338
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Danuta Słaba, Wokół zagadnienia refleksyjności w rozwoju człowieka dorosłego, Chowanna, 2014, 2, , s. 321-338
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433571, author = "Danuta Słaba", title = "Wokół zagadnienia refleksyjności w rozwoju człowieka dorosłego", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 321-338, }
Kreowanie edukacji globalnej (planetarnej) : utopijna iluzja czy rzeczywistość?
Joanna Kapica-Curzytek
s. 339-354
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Joanna Kapica-Curzytek, Kreowanie edukacji globalnej (planetarnej) : utopijna iluzja czy rzeczywistość?, Chowanna, 2014, 2, , s. 339-354
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433583, author = "Joanna Kapica-Curzytek", title = "Kreowanie edukacji globalnej (planetarnej) : utopijna iluzja czy rzeczywistość?", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 339-354, }
"Edukacja i sfera publiczna. Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej", Henry A. Giroux, Lech Witkowski, Kraków 2010 : [recenzja]
Julita Orzelska
Henry A. Giroux (aut. dzieła rec.)
Lech Witkowski (aut. dzieła rec.)
s. 357-362
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Julita Orzelska, "Edukacja i sfera publiczna. Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej", Henry A. Giroux, Lech Witkowski, Kraków 2010 : [recenzja], Chowanna, 2014, 2, , s. 357-362
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433584, author = "Julita Orzelska", title = ""Edukacja i sfera publiczna. Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej", Henry A. Giroux, Lech Witkowski, Kraków 2010 : [recenzja]", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 357-362, }
"Portret zbiorowy nauczycieli aktywnych. Między zaangażowaniem a oporem wobec zmian", Anna Gajdzica, Toruń 2013 : [recenzja]
Tatiana Kłosińska
Anna Gajdzica (aut. dzieła rec.)
s. 363-368
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Tatiana Kłosińska, "Portret zbiorowy nauczycieli aktywnych. Między zaangażowaniem a oporem wobec zmian", Anna Gajdzica, Toruń 2013 : [recenzja], Chowanna, 2014, 2, , s. 363-368
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433585, author = "Tatiana Kłosińska", title = ""Portret zbiorowy nauczycieli aktywnych. Między zaangażowaniem a oporem wobec zmian", Anna Gajdzica, Toruń 2013 : [recenzja]", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 363-368, }
Konferencja "O pedagogice Profesora Bogdana Suchodolskiego. W 110. rocznicę urodzin" : (Sosnowiec, 12 maja 2014 r.)
Maria Kycler
s. 369-374
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Maria Kycler, Konferencja "O pedagogice Profesora Bogdana Suchodolskiego. W 110. rocznicę urodzin" : (Sosnowiec, 12 maja 2014 r.), Chowanna, 2014, 2, , s. 369-374
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{433586, author = "Maria Kycler", title = "Konferencja "O pedagogice Profesora Bogdana Suchodolskiego. W 110. rocznicę urodzin" : (Sosnowiec, 12 maja 2014 r.)", year = 2014, volume = 2, number = , journal = Chowanna, pages = s. 369-374, }