Wprowadzenie
|
Dorota Ekiert-Oldroyd
| s. 5-6
|
|
|
Zmiany edukacyjne w oświacie : od paradygmatu zmiany do zmiany paradygmatu
|
Dorota Ekiert-Oldroyd
| s. 9-25
|
|
|
Kategorie analityczne w badaniach pedeutologicznych - w świetle założeń refleksyjnych nurtów poznawczych w naukach społecznych
|
Wanda Dróżka
| s. 26-48
|
|
|
Komputerowe wspomaganie czynności nauczyciela w procesie poznawania wiedzy uczących się
|
Maria Kozielska
| s. 49-59
|
|
|
Sylwetka nauczyciela wychowawcy szkół średnich Drugiej Rzeczypospolitej źródłem inspiracji dla współczesnej pedeutologii
|
Grażyna Kempa
| s. 60-69
|
|
|
Poszanowanie godności człowieka - "klucz" pedagogicznego autorytetu
|
Alicja Żywczok
| s. 70-84
|
|
|
Inteligencja emocjonalna jako kluczowa kompetencja współczesnego nauczyciela
|
Irena Przybylska
| s. 85-95
|
|
|
Opresyjne czy podmiotowe traktowanie ucznia, czyli kilka refleksji na temat respektowania zasady podmiotowości we współczesnej szkole
|
Beata Pituła
| s. 96-107
|
|
|
Młodzież licealna o swoich nauczycielach : rzecz o porozumiewaniu się nauczycieli i uczniów
|
Renata Wawrzyniak-Beszterda
| s. 108-120
|
|
|
Motywowanie uczniów do nauki - zadanie współczesnego nauczyciela
|
Beata Dyrda
| s. 121-131
|
|
|
Dokształcanie nauczycieli do realizacji integracji w edukacji
|
Ewa Szadzińska
| s. 132-142
|
|
|
Między podtrzymywaniem a zahamowaniem aktywności zawodowej nauczyciela
|
Sabina Koczoń-Zurek
| s. 143-156
|
|
|
Akulturacja nauczycieli języka drugiego : badania i wnioski
|
Krzysztof Polok
| s. 157-174
|
|
|
"Społeczeństwo w trakcie zmiany. Rozważania z zakresu pedagogiki społecznej i socjologii transformacji", Andrzej Radziewicz-Winnicki, Gdańsk, 2004 : [recenzja]
|
Piotr Mosiek
Andrzej Radziewicz-Winnicki (aut. dzieła rec.)
| s. 177-184
|
|
|
"Problemy współczesnej pedeutologii. Teoria - praktyka - perspektywy", Red. Dorota Ekiert-OIdroyd. Katowice, 2003 : [recenzja]
|
Beata Ecler-Nocoń
Dorota Ekiert-Oldroyd (aut. dzieła rec.)
| s. 185-187
|
|
|
"Rozwijanie twórczości i inteligencji emocjonalnej dzieci i młodzieży. Poradnik dla wychowawców i nauczycieli", Beata Dyrda, Kraków, 2004 : [recenzja]
|
Krystyna Liszka
Beata Dyrda (aut. dzieła rec.)
| s. 188-192
|
|
|
"Doskonalący się nauczyciel", Zbigniew B. Gaś, Lublin, 2001 : [recenzja]
|
Sabina Koczoń-Zurek
Zbigniew B (aut. dzieła rec.)
| s. 193-197
|
|
|
"Mózg i płeć. O biologicznych różnicach między kobietami i mężczyznami", Deborah Blum, Warszawa 2004 : [recenzja]
|
Beata Eder-Nocoń
Deborah Blum (aut. dzieła rec.)
| s. 198-200
|
|
|
Feminizacja nie jest feminizmem : Lucyna Kopciewicz: "Polityka kobiecości jako pedagogika różnic", Kraków, Oficyna Wydawnicza "Impuls" 2003
|
Piotr Skuza
Lucyna Kopciewicz (aut. dzieła rec.)
| s. 201-206
|
|
|
Sprawozdanie z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej: "Edukacja - Szkoła - Nauczyciele. Promowanie rozwoju dziecka", Kraków, 14-17 stycznia 2004
|
Sabina Koczoń-Zurek
| s. 209-214
|
|
|
Sprawozdanie z III Augustowskiego Spotkania Naukowego: "Edukacja w dialogu i perspektywie (prezentacje - polemiki - propozycje)", Augustów, 15-17 września 2004
|
Irena Przybylska
| s. 215-218
|
|
|