Od Redakcji
|
| s. 7-9
|
|
|
Młodzież jako pokolenie "wielkich nadziei" i "wielkich rozczarowań"
|
Ewa Wysocka
| s. 13-20
|
|
|
Jakość życia jako kategoria pedagogiczna - doświadczanie życia przez młode pokolenie w perspektywie teoretycznej
|
Ewa Wysocka
| s. 21-43
|
|
|
Strategie radzenia sobie gimnazjalistów w sytuacji konfliktu społecznego w kontekście modelującego wpływu rodziców
|
Danuta Borecka-Biernat
| s. 45-70
|
|
|
Kto mi związał ręce, czyli sztuka teatru jako wehikuł poznania
|
Katarzyna Krasoń
| s. 71-86
|
|
|
Preferencje muzyczne a właściwości psychiczne młodzieży w świetle wybranych badań empirycznych
|
Ludwika Konieczna-Nowak
| s. 87-98
|
|
|
Subiektywna satysfakcja z życia we wspólnocie oraz poczucie bezpieczeństwa w perspektywie różnic adaptacyjnych współczesnej młodzieży
|
Barbara Ostafińska-Molik
| s. 99-118
|
|
|
Obraz świata i własnego życia młodego pokolenia - reprezentantów subkultury hip-hopowej i młodzieży niezrzeszonej w subkulturach : analiza porównawcza
|
Agata Junger
| s. 119-140
|
|
|
Socjodemograficzne i psychospołeczne korelaty korzystania z telefonu komórkowego i jego problematycznego używania
|
Edyta Charzyńska
Joanna Góźdź
| s. 141-162
|
|
|
W sieci uzależnienia Polska adaptacja Skali Uzależnienia od Facebooka (the Bergen Facebook Addiction Scale) C.S. Andreassen, T. Torsheima, G.S. Brunborga i S. Pallesena
|
Edyta Charzyńska
Joanna Góźdź
| s. 163-185
|
|
|
Udział w działaniach animacyjnych jako element budowania poczucia sprawstwa wśród młodzieży
|
Edyta Widawska
| s. 187-204
|
|
|
Współpraca rodziców i nauczycieli w kontekście jakości życia dzieci i młodzieży
|
Blanka Poćwiardowska
| s. 205-219
|
|
|
Poprawa jakości życia dzieci i młodzieży w stanie śpiączki - oddziaływania psychopedagogiczne
|
Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz
| s. 221-234
|
|
|
Jakość życia jako kategoria pedagogiczna, psychologiczna i socjologiczna - doświadczanie życia przez młode pokolenie w perspektywie empirycznej
|
Ewa Wysocka
| s. 235-259
|
|
|
Comparison of attitudes towards stuttering among Polish and English university students
|
Kenneth O. St. Louis
Marta Węsierska
| s. 263-284
|
|
|
Inni jako czynnik rozwoju ludzkich potencjalności - interakcje nauczycieli a rozwój wiedzy i profesjonalnych umiejętności
|
Urszula Dernowska
| s. 285-304
|
|
|
Ekshibicjonizm społeczny w przestrzeni wirtualnej - rozważania społeczno-pedagogiczne
|
Karina Leksy
| s. 305-317
|
|
|
Poczucie osamotnienia a jakość życia młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
|
Agnieszka Lewicka-Zelent
Ewa Trojanowska
| s. 319-335
|
|
|
Prof. zw. dr hab. Kazimierz Zbigniew Kwieciński : uroczystość nadania tytułu doctora honoris causa Uniwersytetu Śląskiego (20 maja 2014 roku)
|
| s. 339-342
|
|
|
Prof. zw. dr hab. Bogusław Śliwerski : uroczystość nadania tytułu doctora honoris causa Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (23 maja 2014)
|
| s. 343-346
|
|
|
Przełom przełomów : dwoistość jako centralna kategoria paradygmatyczna pedagogiki zorientowanej kulturowo w świetle studiów historyczno-teoretyczno-krytycznych Lecha Witkowskiego
|
Dariusz Kubinowski
Lech Witkowski (aut. dzieła rec.)
| s. 347-353
|
|
|
"Patologiczne zachowania więźniów w kontekście izolacji i resocjalizacji penitencjarnej", Dariusz Sarzała, Warszawa 2013 : [recenzja]
|
Stanisław Kawula
Dariusz Sarzała (aut. dzieła rec.)
| s. 355-361
|
|
|
"Rodzicielstwo w kontekście współczesnych przemian społecznych", red. Józefa Brągiel, Beata Górnicka, Opole 2012 : [recenzja]
|
Agata Rzymełka-Frąckiewicz
Józefa Brągiel (aut. dzieła rec.)
Beata Górnicka (aut. dzieła rec.)
| s. 363-367
|
|
|
Humanistyka wyprowadzona z równowagi - sprawozdanie krytyczne z dyskusji poświęconej książce Michała Pawła Markowskiego "Polityka wrażliwości. Wprowadzenie do humanistyki" (Międzynarodowy Festiwal Literatury im. Josepha Conrada w Krakowie, 23 października 2013 roku)
|
Łukasz Michalski
| s. 369-372
|
|
|