Wprowadzenie
|
Beata Pituła
| s. 11-14
|
|
|
Nauczyciel we współczesnej kulturze medialnej
|
Stanisław Juszczyk
| s. 17-28
|
|
|
Rozwijanie kapitału społecznego jako zadanie nauczycieli
|
Maria Deptuła
| s. 29-41
|
|
|
Dwa psy, czyli o estetykach obecności w kulturze wobec wyzwań edukacji
|
Łukasz Michalski
| s. 43-49
|
|
|
Pomiędzy zmieniającym a byciem zmienianym : zmiana jako element zawodowego funkcjonowania nauczyciela
|
Anna Gajdzica
| s. 51-60
|
|
|
Współczesne (mega)trendy edukacji muzycznej a sytuacja polskiego nauczyciela
|
Agnieszka Weiner
| s. 61-80
|
|
|
Edukacja kulturalna a edukacja przez plastykę
|
Urszula Szuścik
| s. 81-92
|
|
|
Kompetencje artystyczno-wartościujące nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w kontekście edukacji kulturalnej i procesu kształcenia plastycznego dziecka w młodszym wieku szkolnym
|
Beata Mazepa-Domagała
| s. 93-105
|
|
|
Kulturowe wyznaczniki socjalizacji adolescentów : nauczyciel wobec wyzwań współczesności
|
Katarzyna Borzucka-Sitkiewicz
| s. 107-117
|
|
|
Nauczyciel wobec zmiany kulturowej a poszukiwanie prawdy o dobru w kontekście myśli Karola Wojtyły
|
Beata Ecler-Nocoń
| s. 119-129
|
|
|
Jak mogą się odnaleźć? : nauczyciel i uczeń w kulturze popularnej
|
Wioletta Junik
| s. 131-144
|
|
|
Tabu seksualne w rodzinie i szkole : w poszukiwaniu (nie)obecnych kategorii
|
Barbara Smoter
| s. 145-155
|
|
|
Narracje towarzyszące - interpretujące oraz wychowawcze w procesie biblioterapeutycznym
|
Anna Bautsz-Sontag
| s. 157-170
|
|
|
O potrzebie ustanowienia sieci współdziałania pomiędzy życiem rodzinnym i zawodowym nauczycielek : (analiza przy użyciu kategorii czasu)
|
Alicja Korzeniecka-Bondar
| s. 171-177
|
|
|
The role of qualifications and competences in initial and further education
|
Jaroslav Veteška
| s. 179-191
|
|
|
Nauczyciel przedszkola w społeczeństwie wielokulturowym
|
Ewa Jagiełło
Anna Klim-Klimaszewska
| s. 193-202
|
|
|
Oswajanie z tekstami kultury w przygotowaniu nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej - na przykładzie form teatralnych
|
Katarzyna Krasoń
| s. 203-216
|
|
|
Nauczyciel a ochrona praw dziecka
|
Ewa Jarosz
| s. 217-230
|
|
|
Wokół roli nauczyciela w kulturze - nauczycielskie interpretacje
|
Beata Pituła
| s. 231-243
|
|
|
Kompetencje nauczyciela w pracy z uczniami zdolnymi - wybrane wyniki badań empirycznych nad edukacyjnym wspieraniem rozwoju uczniów zdolnych
|
Beata Dyrda
| s. 245-261
|
|
|
Nauczyciele szkoły ogólnodostępnej o swoim przygotowaniu do pracy z uczniem niepełnosprawnym w kontekście przemian pierwszej dekady XXI wieku
|
Zenon Gajdzica
| s. 263-273
|
|
|
Nauczyciele i edukacja międzykulturowa
|
Małgorzata Kitlińska-Król
| s. 275-288
|
|
|
Społeczno-kulturowy wymiar doświadczeń kobiet będących nauczycielami akademickimi - refleksje z badań
|
Monika Sulik
| s. 289-301
|
|
|
Wybrane podręczniki dla klas pierwszych edukacji zintegrowanej - analiza metodą wizualno-werbalną Günthera Kressa oraz Theo van Leeuwena
|
Małgorzata Karczmarzyk
| s. 303-311
|
|
|
Intercultural communication through drama in the language classroom - teachers’ perspective
|
Alicja Gałązka
| s. 313-323
|
|
|
Rola szkół artystycznych w kształtowaniu środowiska kulturowego Bytomia
|
Mariusz Wołosz
| s. 325-336
|
|
|
Pomiędzy wyobcowaniem a partycypacją - nauczyciele wobec wartościowania atrybutów kultury postmodernistycznej
|
Magdalena Kleszcz
Małgorzata Łączyk
| s. 337-347
|
|
|
"Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością", Józefa Bałachowicz, Warszawa, 2009 : [recenzja]
|
Małgorzata Suświłło
Józefa Bałachowicz (aut. dzieła rec.)
| s. 351-358
|
|
|
"Edukacyjne wspieranie rozwoju uczniów zdolnych. Studium społeczno-pedagogiczne", Beata Dyrda, Warszawa, 2012 : [recenzja]
|
Teresa Giza
Beata Dyrda (aut. dzieła rec.)
| s. 359-366
|
|
|
"Nowe media w edukacji", red. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki Toruń, 2012 : [recenzja]
|
Tomasz Huk
Tadeusz Lewowicki (aut. dzieła rec.)
Bronisław Siemieniecki (aut. dzieła rec.)
| s. 367-371
|
|
|
"Cyberprzestrzeń i edukacja", Red. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki Toruń, 2012 : [recenzja]
|
Marcin Musioł
Tadeusz Lewowicki (aut. dzieła rec.)
Bronisław Siemieniecki (aut. dzieła rec.)
| s. 373-375
|
|
|
Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Dylematy pedagogiki społecznej w postmodernistycznym świecie", Brno, Republika Czeska, 19—20 kwietnia 2012 roku
|
Agata Rzymełka-Frąckiewicz
| s. 379-383
|
|
|
Spotkanie naukowe doktorantów Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego pt. "Złożone konteksty rozwoju", Katowice, 9-10 maja 2013 roku
|
Magdalena Hyla
| s. 385-387
|
|
|