Czasopisma
humanistyczne
O projekcie
Lista
czasopism
Lista
autorów
Lista
wydawnictw
Wyszukiwanie
zaawansowane
Tytuł
Prace Językoznawcze
ISSN
1509-5304
Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
Inne tytuły
Udostępnij
Liczba artykułów w woluminie: 11
Prace Językoznawcze
2017, Tom 19, Numer 1
Dostępne tomy
1999, Tom 1
2000, Tom 2
2001, Tom 3
2004, Tom 6
2006, Tom 8
2007, Tom 9
2008, Tom 10
2009, Tom 11
2010, Tom 12
2012, Tom 14
2013, Tom 15, Numer 1
2013, Tom 15, Numer 2
2013, Tom 15, Numer 3
2013, Tom 15, Numer 4
2014, Tom 16, Numer 1
2014, Tom 16, Numer 2
2014, Tom 16, Numer 3
2014, Tom 16, Numer 4
2015, Tom 17, Numer 1
2015, Tom 17, Numer 2
2015, Tom 17, Numer 3
2015, Tom 17, Numer 4
2016, Tom 18, Numer 1
2016, Tom 18, Numer 2
2016, Tom 18, Numer 3
2016, Tom 18, Numer 4
2017, Tom 19, Numer 1
Tytuł artykułu
Autorzy
Strony
Czynności
"Elementarz gwary warmińskiej" jako pomoc dydaktyczna w kształceniu logopedów = "The Elementary Handbook of Warmia dialect" as a teaching aid in the training of speech therapists
Maria Biolik
s. 5-15
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Maria Biolik, "Elementarz gwary warmińskiej" jako pomoc dydaktyczna w kształceniu logopedów = "The Elementary Handbook of Warmia dialect" as a teaching aid in the training of speech therapists, Prace Językoznawcze, 2017, 19, 1, s. 5-15
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{548542, author = "Maria Biolik", title = ""Elementarz gwary warmińskiej" jako pomoc dydaktyczna w kształceniu logopedów = "The Elementary Handbook of Warmia dialect" as a teaching aid in the training of speech therapists", year = 2017, volume = 19, number = 1, journal = Prace Językoznawcze, pages = s. 5-15, }
Problemy nauczania kategorii liczby polskich rzeczowników w środowisku ukraińskojęzycznym = Problems in teaching the cathegory of number of Polish nouns in the Ukrainian speaking environment
Iryna Bundza
s. 17-29
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Iryna Bundza, Problemy nauczania kategorii liczby polskich rzeczowników w środowisku ukraińskojęzycznym = Problems in teaching the cathegory of number of Polish nouns in the Ukrainian speaking environment, Prace Językoznawcze, 2017, 19, 1, s. 17-29
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{548543, author = "Iryna Bundza", title = "Problemy nauczania kategorii liczby polskich rzeczowników w środowisku ukraińskojęzycznym = Problems in teaching the cathegory of number of Polish nouns in the Ukrainian speaking environment", year = 2017, volume = 19, number = 1, journal = Prace Językoznawcze, pages = s. 17-29, }
O poprawności przewodników metodycznych do nauczania języka polskiego (normatywnie) = About the correctness of methodical guides for teaching Polish (normative claims)
Beata Jarosz
s. 31-49
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Beata Jarosz, O poprawności przewodników metodycznych do nauczania języka polskiego (normatywnie) = About the correctness of methodical guides for teaching Polish (normative claims), Prace Językoznawcze, 2017, 19, 1, s. 31-49
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{548544, author = "Beata Jarosz", title = "O poprawności przewodników metodycznych do nauczania języka polskiego (normatywnie) = About the correctness of methodical guides for teaching Polish (normative claims)", year = 2017, volume = 19, number = 1, journal = Prace Językoznawcze, pages = s. 31-49, }
Zadania rozwijające kompetencję międzykulturową w podręcznikach do języka niemieckiego w gimnazjach = Tasks developing intercultural education in handbook for teaching German in junior high school
Alina Dorota Jarząbek
s. 51-69
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Alina Dorota Jarząbek, Zadania rozwijające kompetencję międzykulturową w podręcznikach do języka niemieckiego w gimnazjach = Tasks developing intercultural education in handbook for teaching German in junior high school, Prace Językoznawcze, 2017, 19, 1, s. 51-69
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{548545, author = "Alina Dorota Jarząbek", title = "Zadania rozwijające kompetencję międzykulturową w podręcznikach do języka niemieckiego w gimnazjach = Tasks developing intercultural education in handbook for teaching German in junior high school", year = 2017, volume = 19, number = 1, journal = Prace Językoznawcze, pages = s. 51-69, }
Leksemy typu "cielę", "kurczę" w nauczaniu języka polskiego jako obcego = Lexemes of the type "cielę", "kurczę" inteaching Polish as a foreign language
Iwona Kosek
s. 71-77
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Iwona Kosek, Leksemy typu "cielę", "kurczę" w nauczaniu języka polskiego jako obcego = Lexemes of the type "cielę", "kurczę" inteaching Polish as a foreign language, Prace Językoznawcze, 2017, 19, 1, s. 71-77
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{548546, author = "Iwona Kosek", title = "Leksemy typu "cielę", "kurczę" w nauczaniu języka polskiego jako obcego = Lexemes of the type "cielę", "kurczę" inteaching Polish as a foreign language", year = 2017, volume = 19, number = 1, journal = Prace Językoznawcze, pages = s. 71-77, }
Interakcja języka i kultury w dydaktyce języka polskiego jako obcego na Ukrainie = Interation between language and culture in teaching Polish as a foreign language in Ukraine
Jerzy Kowalewski
s. 79-99
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Jerzy Kowalewski, Interakcja języka i kultury w dydaktyce języka polskiego jako obcego na Ukrainie = Interation between language and culture in teaching Polish as a foreign language in Ukraine , Prace Językoznawcze, 2017, 19, 1, s. 79-99
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{548547, author = "Jerzy Kowalewski", title = "Interakcja języka i kultury w dydaktyce języka polskiego jako obcego na Ukrainie = Interation between language and culture in teaching Polish as a foreign language in Ukraine ", year = 2017, volume = 19, number = 1, journal = Prace Językoznawcze, pages = s. 79-99, }
Frazeologia biblijna «wieżą Babel»? : o znajomości normatywnej frazeologii biblijnej z «nomen proprium» wśród native speakerów oraz Ukraińców uczących się języka polskiego = Biblical phraseology as the "Tower of Babel"? : the knowledge of normative biblical phraseology with «nomen proprium» among native speakers and Ukrainians learning Polish
Ałła Krawczuk
Krystyna Nikołajczuk
s. 101-120
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Ałła Krawczuk, Krystyna Nikołajczuk, Frazeologia biblijna «wieżą Babel»? : o znajomości normatywnej frazeologii biblijnej z «nomen proprium» wśród native speakerów oraz Ukraińców uczących się języka polskiego = Biblical phraseology as the "Tower of Babel"? : the knowledge of normative biblical phraseology with «nomen proprium» among native speakers and Ukrainians learning Polish , Prace Językoznawcze, 2017, 19, 1, s. 101-120
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{548548, author = "Ałła Krawczuk, Krystyna Nikołajczuk", title = "Frazeologia biblijna «wieżą Babel»? : o znajomości normatywnej frazeologii biblijnej z «nomen proprium» wśród native speakerów oraz Ukraińców uczących się języka polskiego = Biblical phraseology as the "Tower of Babel"? : the knowledge of normative biblical phraseology with «nomen proprium» among native speakers and Ukrainians learning Polish ", year = 2017, volume = 19, number = 1, journal = Prace Językoznawcze, pages = s. 101-120, }
Interdyscyplinarność a terminologia w kształceniu logopedycznym oraz w w logopedii = The interdisciplinary nature and terminology in logopaedics and in logopaedic training
Magdalena Osowicka-Kondratowicz
s. 121-136
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Magdalena Osowicka-Kondratowicz, Interdyscyplinarność a terminologia w kształceniu logopedycznym oraz w w logopedii = The interdisciplinary nature and terminology in logopaedics and in logopaedic training , Prace Językoznawcze, 2017, 19, 1, s. 121-136
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{548549, author = "Magdalena Osowicka-Kondratowicz", title = "Interdyscyplinarność a terminologia w kształceniu logopedycznym oraz w w logopedii = The interdisciplinary nature and terminology in logopaedics and in logopaedic training ", year = 2017, volume = 19, number = 1, journal = Prace Językoznawcze, pages = s. 121-136, }
Czy nauczyciel wczesnej eduacji może być wzorem porozumiewania się w języku ojczystym? : rozważania o (nie)kompetencjach językowych studentów pedagogiki = Is a teacher of early education a role model to follow in communicating in the mother tongue? : on linguistic (in)competence of pedagogy students
Milena Kaczmarczyk
Małgorzata Sławińska
s. 137-150
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Małgorzata Sławińska, Milena Kaczmarczyk, Czy nauczyciel wczesnej eduacji może być wzorem porozumiewania się w języku ojczystym? : rozważania o (nie)kompetencjach językowych studentów pedagogiki = Is a teacher of early education a role model to follow in communicating in the mother tongue? : on linguistic (in)competence of pedagogy students , Prace Językoznawcze, 2017, 19, 1, s. 137-150
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{548550, author = "Małgorzata Sławińska, Milena Kaczmarczyk", title = "Czy nauczyciel wczesnej eduacji może być wzorem porozumiewania się w języku ojczystym? : rozważania o (nie)kompetencjach językowych studentów pedagogiki = Is a teacher of early education a role model to follow in communicating in the mother tongue? : on linguistic (in)competence of pedagogy students ", year = 2017, volume = 19, number = 1, journal = Prace Językoznawcze, pages = s. 137-150, }
"Andere Länder, andere Werbestrategien : Phraseologismen und deren Modifikationen in den polnischen und deutschen Werbeanzeigen", Mariola Majnusz-Stadnik, Opole 2014 : [recenzja]
Klaudia Wodniok
Mariola Majnusz-Stadnik (aut. dzieła rec.)
s. 151-153
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Klaudia Wodniok, "Andere Länder, andere Werbestrategien : Phraseologismen und deren Modifikationen in den polnischen und deutschen Werbeanzeigen", Mariola Majnusz-Stadnik, Opole 2014 : [recenzja], Prace Językoznawcze, 2017, 19, 1, s. 151-153
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{548551, author = "Klaudia Wodniok", title = ""Andere Länder, andere Werbestrategien : Phraseologismen und deren Modifikationen in den polnischen und deutschen Werbeanzeigen", Mariola Majnusz-Stadnik, Opole 2014 : [recenzja]", year = 2017, volume = 19, number = 1, journal = Prace Językoznawcze, pages = s. 151-153, }
Sprawozdanie z konferencji "Język edukacji. Język w edukacji"
Monika Czerepowicka
Izabela Pietras
s. 154-157
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Monika Czerepowicka, Izabela Pietras, Sprawozdanie z konferencji "Język edukacji. Język w edukacji", Prace Językoznawcze, 2017, 19, 1, s. 154-157
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{548552, author = "Monika Czerepowicka, Izabela Pietras", title = "Sprawozdanie z konferencji "Język edukacji. Język w edukacji"", year = 2017, volume = 19, number = 1, journal = Prace Językoznawcze, pages = s. 154-157, }