Zatrzymaj się i pomyśl – po co żyjesz : dialog egzystencjalny a dramat człowiek
|
Stanisław Czesław Michałowski
| s. 15-37
|
|
|
Relacja nauczyciel–uczeń w dobie postmodernizmu – wyzwania i zagrożenia
|
Ewa Wysocka
| s. 39-55
|
|
|
Rola nauczyciela w świetle założeń edukacji postmodernistycznej
|
Paweł Zieliński
| s. 57-69
|
|
|
Źródłowe podstawy tożsamości - "Inny" źródłem tożsamości nauczyciela
|
Beata Łukasik
| s. 71-77
|
|
|
Style aktywności edukacyjnej kandydatów do zawodu nauczyciela
|
Agnieszka Kozerska
| s. 79-91
|
|
|
JA w relacji do TY – osobowościowe uwarunkowania pracy nauczyciela : raport z badań
|
Anna Pierzchała
| s. 93-110
|
|
|
Utopia projektu edukacji multikulturowej a możliwości edukacji tradycyjnej, otwartej na odmienności kulturowo-religijne w kontekście europejskiej integracji
|
Dominik Kubicki
| s. 113-132
|
|
|
Полікультурна освіта на Україні: вибрані проблеми термінології
|
Svìtlana Kogut
Olena Ìvaško
| s. 133-145
|
|
|
Xолизм в альтернативном школьном образовании
|
Oksana Zabolotnâ
| s. 147-153
|
|
|
Perspektywy wychowania młodego pokolenia w XXI wieku w działalności wrocławskiego Towarzystwa Edukacji Otwartej
|
Adrianna Sarnat-Ciastko
| s. 155-167
|
|
|
Idea lokalnej emancypacji źródłem dla edukacyjnych projektów w postmodernistycznej przestrzeni
|
Monika Adamska-Staroń
| s. 169-179
|
|
|
Transmisja wiedzy przedmiotowej – edukacyjną szansą czy brzemieniem?
|
Maria Janukowicz
| s. 181-188
|
|
|
Информационные ресурсы пресс-службы
|
Ûliâ Burova
| s. 189-200
|
|
|
Animacja społeczna jako narzędzie zmiany : próba analizy na przykładzie zrealizowanych projektów animacyjnych
|
Edyta Widawska
| s. 201-211
|
|
|
Internet – przyjaciel czy wróg współczesnej młodzieży?
|
Beata Zajęcka
| s. 213-224
|
|
|
Powrót i podjęcie pracy – sytuacja stresująca dla osób bezrobotnych
|
Agnieszka Miklewska
Agata Woźniak-Krakowia
| s. 225-234
|
|
|
Poczucie jakości życia seniorów w wybranych krajach Unii Europejskiej
|
Grażyna Miłkowska
| s. 235-251
|
|
|
Zastosowanie mechanizmu biologicznego sprzężenia zwrotnego w procesie kształtowania umiejętności
|
Elżbieta Kornacka-Skwara
Andrzej Skwara
| s. 253-262
|
|
|
Sytuacja życiowa kobiet przestępczyń – wybrane aspekty wiktymizacyjne
|
Ewa Sosnowska
| s. 263-273
|
|
|
Kulturowe i rozwojowe uwarunkowania podejmowania ryzyka przez młodzież
|
Monika Stawiarska-Lietzau
| s. 275-284
|
|
|
Истоки возникновения и периодизации развития российских корпоративных медиа
|
Ûrij Čemâkin
| s. 285-303
|
|
|
Vzdelávanie detí občanov Slovenskej republiky nemeckej, ukrajinskej a rusínskej národnosti
|
Jozef Pšenak
| s. 307-316
|
|
|
Ukrainian academician Oleksandr A. Zakharenko author's school
|
Natalia Pobirchenko
| s. 317-326
|
|
|
Деятельность Дирекции народных училищ Галиции (1914–1915 гг.) (по материалам Центрального государственного исторического архива Украины, г. Львов)
|
Galina Gromova
| s. 327-338
|
|
|
Діти в польському малярстві
|
Svìtlana Lupìj
| s. 339-353
|
|
|
Wartości wychowawcze polskiej spółdzielczości okresu międzywojennego (1918–1939) i ich aktualność we współczesnym społeczeństwie obywatelskim
|
Elżbieta Magiera
| s. 355-373
|
|
|
Świat postulowanych wartości życia i wychowania w rodzinach polskich na przełomie XIX i XX wieku
|
Krzysztof Jakubiak
| s. 375-383
|
|
|
Wielokulturowy Lwów w piśmiennictwie pamiętnikarskim
|
Marta Meducka
| s. 385-392
|
|
|
Egzorta jako forma edukacji religijnej uczniów żydowskich w szkołach publicznych we Lwowie (1867–1939)
|
Mirosław Łapot
| s. 393-403
|
|
|
Niemieckie okupacyjne szkolnictwo zawodowe w Generalnym Gubernatorstwie 1939–1945 (na przykładzie dystryktu radomskiego)
|
Stanisław Meducki
| s. 405-411
|
|
|
Szkolenie związkowe jako zjawisko kulturowe w latach 1944–1956
|
Janusz Jarosiński
| s. 413-431
|
|
|
Początki średniego szkolnictwa żeńskiego w Częstochowie (1873–1914)
|
Kazimierz Rędziński
| s. 433-464
|
|
|
Prywatne średnie szkolnictwo ogólnokształcące w Częstochowie w latach 1945–1947
|
Izabela Zimoch-Piaskowska
| s. 465-482
|
|
|
Szkoła Handlowa Stowarzyszenia Kupców Polskich w Częstochowie w latach 1918–1939
|
Izabela Wrona-Meryk
| s. 483-494
|
|
|
Publiczna Szkoła Powszechna nr 21 w Częstochowie w okresie dwudziestolecia międzywojennego
|
Katarzyna Zalas
| s. 495-508
|
|
|
Rozwój Gimnazjum Męskiego w Ostrowie Wielkopolskim w latach 1918–1939
|
Justyna Krysik
| s. 509-524
|
|
|
Wychowanie fizyczne i sport w szkolnictwie w województwie częstochowskim w latach 1975–1998 : zarys problematyki
|
Daniel Bakota
| s. 525-535
|
|
|
"Symbioza i autonomia. Trauma symbiotyczna i miłość bez uwikłań", Franz Ruppert ; tł. Zenon Mazurczak, Warszawa 2012 : [recenzja]
|
Jarosław Jagieła
Zenon Mazurczak (aut. dzieła rec.)
Franz Ruppert (aut. dzieła rec.)
| s. 539-543
|
|
|
"Z dziejów opieki nad żydowskim dzieckiem sierocym we Lwowie (1772–1939)", Mirosław Łapot, Gliwice 2011 : [recenzja]
|
Kazimierz Rędziński
Mirosław Łapot (aut. dzieła rec.)
| s. 545-547
|
|
|
"Edukacja holistyczna w podejściu Gestalt : o wspieraniu rozwoju
osoby", Wiktor Żłobicki, Kraków 2009 : [recenzja]
|
Paweł Zieliński
Wiktor Żłobicki (aut. dzieła rec.)
| s. 549-552
|
|
|
Sprawozdanie z VIII Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Edukacja w dobie postmodernizmu", Częstochowa 23–24.09.2012
|
Grzegorz Majkowski
| s. 555-559
|
|
|
Nota o Autorach.
|
| s. 561-562
|
|
|