-
Social Ontologies of Disability - Towards the Discursive Interpretations of Embodied Differences. 9 - 24CZYSTY TEKST
Jolanta Rzeźnicka-Krupa, Social Ontologies of Disability - Towards the Discursive Interpretations of Embodied Difference , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 9 - 24
BIBTEX@Article{ authors = " Jolanta Rzeźnicka-Krupa", title = "Social Ontologies of Disability - Towards the Discursive Interpretations of Embodied Difference ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "9 - 24" }
-
Nieoczywistość biografii jako przedmiot badan pedagogas. 25 - 38CZYSTY TEKST
Magda Karkowska, Nieoczywistość biografii jako przedmiot badan pedagoga , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 25 - 38
BIBTEX@Article{ authors = " Magda Karkowska", title = "Nieoczywistość biografii jako przedmiot badan pedagoga ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "25 - 38" }
-
Konserwatywna myśl pedagogiczna Stanisława hr. Tarnowskiegos. 39 - 52CZYSTY TEKST
Dominika Jagielska, Konserwatywna myśl pedagogiczna Stanisława hr. Tarnowskiego , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 39 - 52
BIBTEX@Article{ authors = " Dominika Jagielska", title = "Konserwatywna myśl pedagogiczna Stanisława hr. Tarnowskiego ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "39 - 52" }
-
Koncepcja edukacji Abrahama Maslowas. 53 - 64CZYSTY TEKST
Paweł Zieliński, Koncepcja edukacji Abrahama Maslowa , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 53 - 64
BIBTEX@Article{ authors = " Paweł Zieliński", title = "Koncepcja edukacji Abrahama Maslowa ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "53 - 64" }
-
Critical education as an attempt to question the dominant habitus through the educational systems. 65 - 80CZYSTY TEKST
Dominik Chojnowski, Critical education as an attempt to question the dominant habitus through the educational system , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 65 - 80
BIBTEX@Article{ authors = " Dominik Chojnowski", title = "Critical education as an attempt to question the dominant habitus through the educational system ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "65 - 80" }
-
Relacyjny aspekt wychowania w ujęciu Norberta Eliasas. 81 - 91CZYSTY TEKST
Łukasz Albański, Mirosław Kowalski, Relacyjny aspekt wychowania w ujęciu Norberta Eliasa , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 81 - 91
BIBTEX@Article{ authors = " Łukasz Albański, Mirosław Kowalski", title = "Relacyjny aspekt wychowania w ujęciu Norberta Eliasa ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "81 - 91" }
-
Klimat klasy szkolnej jako kategoria pedagogicznas. 93 - 107CZYSTY TEKST
Aleksandra Tłuściak-Deliowska, Klimat klasy szkolnej jako kategoria pedagogiczna , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 93 - 107
BIBTEX@Article{ authors = " Aleksandra Tłuściak-Deliowska", title = "Klimat klasy szkolnej jako kategoria pedagogiczna ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "93 - 107" }
-
Teachers' perception of their self-efficacy from the perspective of the Big Five Theory of Personalitys. 109 - 124CZYSTY TEKST
Stefan T. Kwiatkowski, Teachers' perception of their self-efficacy from the perspective of the Big Five Theory of Personality , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 109 - 124
BIBTEX@Article{ authors = " Stefan T. Kwiatkowski", title = "Teachers' perception of their self-efficacy from the perspective of the Big Five Theory of Personality ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "109 - 124" }
-
Stress and coping in teachers during COVID-19 school lockdown-content analysis of Polish teachers' discussions on Facebooks. 125 - 156CZYSTY TEKST
Piotr Plichta, Jacek Pyżalski, Stress and coping in teachers during COVID-19 school lockdown-content analysis of Polish teachers' discussions on Facebook , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 125 - 156
BIBTEX@Article{ authors = " Piotr Plichta, Jacek Pyżalski", title = "Stress and coping in teachers during COVID-19 school lockdown-content analysis of Polish teachers' discussions on Facebook ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "125 - 156" }
-
Diagnoza pedagogiczna jako forma wspierania uczniów w szkole w obliczu skutków pandemiis. 157 - 172CZYSTY TEKST
Justyna Nowotniak, Diagnoza pedagogiczna jako forma wspierania uczniów w szkole w obliczu skutków pandemii , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 157 - 172
BIBTEX@Article{ authors = " Justyna Nowotniak", title = "Diagnoza pedagogiczna jako forma wspierania uczniów w szkole w obliczu skutków pandemii ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "157 - 172" }
-
Resilience a strategie radzenia sobie ze stresem u nauczycieli szkół podstaowychs. 173 - 191CZYSTY TEKST
Magdalena Boczkowska, Resilience a strategie radzenia sobie ze stresem u nauczycieli szkół podstaowych , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 173 - 191
BIBTEX@Article{ authors = " Magdalena Boczkowska", title = "Resilience a strategie radzenia sobie ze stresem u nauczycieli szkół podstaowych ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "173 - 191" }
-
Personality correlates of health behaviours among men training recreationally in the interdisciplinary spirit of health pedagogys. 193 - 212CZYSTY TEKST
Anna Anyżewska, Joanna Lewczuk, Personality correlates of health behaviours among men training recreationally in the interdisciplinary spirit of health pedagogy , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 193 - 212
BIBTEX@Article{ authors = " Anna Anyżewska, Joanna Lewczuk", title = "Personality correlates of health behaviours among men training recreationally in the interdisciplinary spirit of health pedagogy ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "193 - 212" }
-
«Locus educandi» dorosłych : przykład parków naukowo-technologicznychs. 213 - 230CZYSTY TEKST
Marcin Rojek, «Locus educandi» dorosłych : przykład parków naukowo-technologicznych , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 213 - 230
BIBTEX@Article{ authors = " Marcin Rojek", title = "«Locus educandi» dorosłych : przykład parków naukowo-technologicznych ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "213 - 230" }
-
Dojrzali nauczyciele o swojej pracy - raport z badańs. 231 - 248CZYSTY TEKST
Elżbieta Strutyńska, Dojrzali nauczyciele o swojej pracy - raport z badań , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 231 - 248
BIBTEX@Article{ authors = " Elżbieta Strutyńska", title = "Dojrzali nauczyciele o swojej pracy - raport z badań ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "231 - 248" }
-
Studenckie odpowiedzi na "Listy do Młodego Nauczyciela Marii Grzegorzewskiej"s. 249 - 274CZYSTY TEKST
Marta Krasuska-Betiuk, Monika Kupiec, Studenckie odpowiedzi na "Listy do Młodego Nauczyciela Marii Grzegorzewskiej" , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 249 - 274
BIBTEX@Article{ authors = " Marta Krasuska-Betiuk, Monika Kupiec", title = "Studenckie odpowiedzi na "Listy do Młodego Nauczyciela Marii Grzegorzewskiej" ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "249 - 274" }
-
Working with children with migrant experience - a case study of the organization Stadtpiraten Freiburg e.V. in Freiburg im Breisgau, Germanys. 275 - 290CZYSTY TEKST
Edyta Januszewska, Urszula Markowska-Manista, Working with children with migrant experience - a case study of the organization Stadtpiraten Freiburg e.V. in Freiburg im Breisgau, Germany , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 275 - 290
BIBTEX@Article{ authors = " Edyta Januszewska, Urszula Markowska-Manista", title = "Working with children with migrant experience - a case study of the organization Stadtpiraten Freiburg e.V. in Freiburg im Breisgau, Germany ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "275 - 290" }
-
Between integration and assimilation : Ukrainian students in Polish schoolss. 291 - 304CZYSTY TEKST
Adam Bobryk, Izabela Kochan, Between integration and assimilation : Ukrainian students in Polish schools , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 291 - 304
BIBTEX@Article{ authors = " Adam Bobryk, Izabela Kochan", title = "Between integration and assimilation : Ukrainian students in Polish schools ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "291 - 304" }
-
The Attitude towards Death Education at School Questionnaire : Theoretical Framework and Psychometric Propertiess. 305 - 322CZYSTY TEKST
Maciej Karwowski, Elżbieta Strutyńska, Agnieszka Zamarian, The Attitude towards Death Education at School Questionnaire : Theoretical Framework and Psychometric Properties , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 305 - 322
BIBTEX@Article{ authors = " Maciej Karwowski, Elżbieta Strutyńska, Agnieszka Zamarian", title = "The Attitude towards Death Education at School Questionnaire : Theoretical Framework and Psychometric Properties ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "305 - 322" }
-
Intellectual activity of primary school pupils during non-formal education classes - research reports. 323 - 348CZYSTY TEKST
Tomasz Warchoł, Intellectual activity of primary school pupils during non-formal education classes - research report, Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 323 - 348
BIBTEX@Article{ authors = " Tomasz Warchoł", title = "Intellectual activity of primary school pupils during non-formal education classes - research report", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "323 - 348" }
-
Myślenie krytyczne młodzieży - wyniki diagnozy realizowanej w ramach innowacji pedagogicznejs. 349 - 370CZYSTY TEKST
Lucyna Myszka-Strychalska, Myślenie krytyczne młodzieży - wyniki diagnozy realizowanej w ramach innowacji pedagogicznej , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 349 - 370
BIBTEX@Article{ authors = " Lucyna Myszka-Strychalska", title = "Myślenie krytyczne młodzieży - wyniki diagnozy realizowanej w ramach innowacji pedagogicznej ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "349 - 370" }
-
Effectiveness and attractiveness of gamification carried out during the COVID-19 pandemic in the perception of high school studentss. 371 - 388CZYSTY TEKST
Krzysztof Jasiński, Agnieszka Kopacz, Effectiveness and attractiveness of gamification carried out during the COVID-19 pandemic in the perception of high school students , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 371 - 388
BIBTEX@Article{ authors = " Krzysztof Jasiński, Agnieszka Kopacz", title = "Effectiveness and attractiveness of gamification carried out during the COVID-19 pandemic in the perception of high school students ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "371 - 388" }
-
Przedsiębiorczość - zaniedbany obszar edukacji : pytanie o szanse kształtowania kompetencji przedsiębiorczychs. 389 - 408CZYSTY TEKST
Katarzyna Grabarek, Przedsiębiorczość - zaniedbany obszar edukacji : pytanie o szanse kształtowania kompetencji przedsiębiorczych , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 389 - 408
BIBTEX@Article{ authors = " Katarzyna Grabarek", title = "Przedsiębiorczość - zaniedbany obszar edukacji : pytanie o szanse kształtowania kompetencji przedsiębiorczych ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "389 - 408" }
-
Raising a child to live in society - Personality traits parent develop and prevent from developing in their preschool childrens. 409 - 431CZYSTY TEKST
Elżbieta Aranowska, Agnieszka Szymańska, Raising a child to live in society - Personality traits parent develop and prevent from developing in their preschool children , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 409 - 431
BIBTEX@Article{ authors = " Elżbieta Aranowska, Agnieszka Szymańska", title = "Raising a child to live in society - Personality traits parent develop and prevent from developing in their preschool children ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "409 - 431" }
-
Polemika z recenzją publikacji pt. "Metodologia jako sztuka wyjścia. Podejścia badawcze i praktyki edukacyjne w andragogicznych studiach nad macierzyństwem" (Wrocław 2020 r.), opublikowaną przez dr hab. Edytę Zierkiewicz, prof. UWr w czasopiśmie „Ars Educandi” 18/2021s. 433 - 445CZYSTY TEKST
Martyna Pryszmont, Polemika z recenzją publikacji pt. "Metodologia jako sztuka wyjścia. Podejścia badawcze i praktyki edukacyjne w andragogicznych studiach nad macierzyństwem" (Wrocław 2020 r.), opublikowaną przez dr hab. Edytę Zierkiewicz, prof. UWr w czasopiśmie „Ars Educandi” 18/2021, Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 433 - 445
BIBTEX@Article{ authors = " Martyna Pryszmont", title = "Polemika z recenzją publikacji pt. "Metodologia jako sztuka wyjścia. Podejścia badawcze i praktyki edukacyjne w andragogicznych studiach nad macierzyństwem" (Wrocław 2020 r.), opublikowaną przez dr hab. Edytę Zierkiewicz, prof. UWr w czasopiśmie „Ars Educandi” 18/2021", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "433 - 445" }
-
O uniwersyteckim harcowanius. 447 - 456CZYSTY TEKST
Beata Karpińska-Musiał, Bogusław Śliwerski, O uniwersyteckim harcowaniu , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 447 - 456
BIBTEX@Article{ authors = " Beata Karpińska-Musiał, Bogusław Śliwerski", title = "O uniwersyteckim harcowaniu ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "447 - 456" }
-
"The Pedagogy of Concern" by Irena Wojar : An outlook on the last ten years of their scientific works. 457 - 470CZYSTY TEKST
Agnieszka Piejka, Irena Wojar, "The Pedagogy of Concern" by Irena Wojar : An outlook on the last ten years of their scientific work , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 457 - 470
BIBTEX@Article{ authors = " Agnieszka Piejka, Irena Wojar", title = ""The Pedagogy of Concern" by Irena Wojar : An outlook on the last ten years of their scientific work ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "457 - 470" }
-
Problematyka badań nad ojcostwems. 471 - 476CZYSTY TEKST
Andrei Ahapau, Problematyka badań nad ojcostwem , Studia z Teorii Wychowania, 2022 / Tom 13 / Numer 4 (41), s. 471 - 476
BIBTEX@Article{ authors = " Andrei Ahapau", title = "Problematyka badań nad ojcostwem ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2022 / Tom 13 / Numer 4 (41)", pages = "471 - 476" }