Szkoły w kulturze staropolskiej : wnioski i refleksje
|
Tadeusz Bieńkowski
| s. 3-14
|
|
|
Z działalności szkolnej Michała Jerzego Poniatowskiego na Mazowszu
|
Stanisław Litak
| s. 15-37
|
|
|
Ruch robotniczy i oświata (1878-1914)
|
Józef Miąso
| s. 39-57
|
|
|
Popularyzacja nauki w Królestwie Polskim na tle dyskusji teoretycznych przełomu XIX w.
|
Leszek Zasztowt
| s. 59-92
|
|
|
Międzynarodowa Konferencja Historyków Oświaty
|
Józef Miąso
| s. 93-105
|
|
|
L'historien de l'éducation face aux innovations pédagogiques
|
Bogdan Suchodolski
| s. 107-115
|
|
|
Recent Trends in Research on Educational Innovations : Special Problems for Historians of Education
|
Roland Vandenberghe
| s. 117-135
|
|
|
Some Educational Innovations as Proposed by J. A. Comenius (Komensky)
|
Dagmar Čapková
| s. 137-146
|
|
|
Education in England 1529-1640: a Revolution?
|
Kenneth Charlton
| s. 147-153
|
|
|
The Origin and Growth of the Infant School in Britain 1816-1850
|
Philip McCann
| s. 155-165
|
|
|
The Development of Classes in the Belgian Primary School in the Nineteenth Century
|
Marc Depaepe
| s. 167-178
|
|
|
The International Economic Expansion of Belgium and the Primary School (1905-1910)
|
An Bosmans-Hermans
| s. 179-186
|
|
|
Grundzüge der Geschichte des Schulwesens in Deutschland im 19. Jahrhundert
|
Karl-Heinz Günther
| s. 187-194
|
|
|
Innovation by the Executive Branch in the History of the Italian Secondary School
|
Dario Ragazzini
| s. 195-203
|
|
|
Teaching Method's Innovations and State Control in Italy
|
Ilaria Porciani
| s. 205-211
|
|
|
L'introduction de la science expérimentale à l'enseignement populaire et la libre pensée (Catalogne, 1901-1906)
|
Pere Sola
| s. 213-222
|
|
|
The "New" Education in Anglophone Canada : "Modernization" Transforms the Curriculum
|
Neil Sutherland
| s. 223-234
|
|
|
Innvations in Education : the Colonial Historical Context
|
Sureshachandra Shukla
| s. 235-241
|
|
|
The Process of Curriculum Change in England and Wales during the Period 1945-1970
|
Jean D. Browne
| s. 243-252
|
|
|
Rola czasopisma "Economics" w upowszechnianiu nauczania ekonomiki w angielskich szkołach średnich (1949-1974)
|
Ryszard Szreter
| s. 253-256
|
|
|
"Histoire de l'education", nr 7/8, 9 (1980) ; nr 10 (1981) : [recenzja]
|
Kalina Bartnicka
| s. 257-261
|
|
|
"La presse d'éducation et d'enseignement XVIIIe siècle - 1940". T. 1, A-C, dir. de P. Caspard, Paris 1981 : [recenzja]
|
Kalina Bartnicka
Pierre Caspard (aut. dzieła rec.)
| s. 261-262
|
|
|
"Jahrbuch für Erziehungs- und Schulgeschichte". T. 1-21 (1961-1981) : [recenzja]
|
Joanna Schiller
| s. 262-264
|
|
|
"Pokolenie Szkoły Głównej", Stanisław Fita, Warszawa 1980 : [recenzja]
|
Leszek Zasztowt
Stanisław Fita (aut. dzieła rec.)
| s. 265-269
|
|
|
"Erziehung und Schulung im Dritten Reich". T. 1-2, pod red. Manfreda Heinemanna, Stuttgart 1980 : [recenzja]
|
Stanisław Mauersberg
Manfred Heinemann (aut. dzieła rec.)
| s. 269-272
|
|
|
"State, Society and University in Germany, 1700-1914", Charles E. McClelland, Cambridge [etc.] 1980 : [recenzja]
|
Kalina Bartnicka
Charles E. McClelland (aut. dzieła rec.)
| s. 272-278
|
|
|
"Dejiny skolstva a pedagogiky", Tomáš Srogoň, Josef Cach, Jozef Mátej, Jozef Schubert, Bratislava 1981 : [recenzja]
|
Tadeusz Bieńkowski
Josef Cach (aut. dzieła rec.)
Jozef Mátej (aut. dzieła rec.)
Jozef Schubert (aut. dzieła rec.)
Tomáš Srogoň (aut. dzieła rec.)
| s. 278-279
|
|
|